Tím, že jsou u takzvaných euro palet přesně dané rozměry, nemusejí se vracet zpět k původnímu odesilateli zboží. Mohou doslova cestovat po celém světě.
- Parametry palety jsou vypočítané tak, aby přesně odpovídaly předpisům Mezinárodní železniční unie (UIC) a také předpisům European Pallet Association (EPAL).
- Tyto rozměry jsou tedy odvozené od rozměrů železničních vagónů.
- Tím pádem je využit doslova každý prostor těchto přepravních prostředků, ke kterým patří nejen zmíněné železniční vagóny, ale také nákladní automobily a kontejnery.
- Nejedná se ale o ISO – kontejnery, jejichž rozměry jsou odlišné.
- Vycházejí totiž z rozdílného systému délkových měr, které se používají ve Spojených Státech.
K tomu, aby se dala euro paleta v kterékoliv provozovně vyměnit, musí však splňovat přesně daná kritéria.
- Musí být vyrobena licencovaným výrobcem. Jen tak jsou zajištěny její přesné rozměry.
- Nutné je i označení značkou EUR.
- V žádném případě nesmí scházet žádný konstrukční prvek.
- A pochopitelně nesmí být poškozena.
- Do této podmínky spadá nejen mechanické poškození, ale také se na ní nesmí vyskytovat hniloba nebo plíseň.
- Nepřípustné je také silné znečištění.
- Pokud došlo k poškození, oprava musí být provedena opět pouze certifikovaným výrobcem.
Pravidla se týkají i oprav
I samotné značení euro palet má svá přesná a nepřekročitelná pravidla. V oválu na levém špalíku, na jeho delší straně, je značka EPAL. Nesmí chybět ani značka výrobce, kontrolní skobička a označení příslušné dráhy.
- Dalo by se říci, že na této přepravní pomůcce můžete přečíst její celou historii.
Pokud byla v minulosti opravována, pak tu provozovna zanechala označení ve formě kulatého hřebu na středním špalíku na obou delších stranách. A samozřejmě, že nesmí chybět od výrobce značka EUR v oválu na pravém rohovém špalíku.