Ne každému je v dnešním světě věnována taková pozornost, jakou by tento potřeboval. A zatímco naprostá většina z nás proplouvá životem klidně i bez toho, aby se o nás všeobecně vědělo, jsou tu i tací, kteří nezbytně potřebují, aby se o nich světová veřejnost nebo alespoň její část dozvěděla. Typické je to například pro podnikatele, kteří potřebují se svojí nabídkou oslovit ty, s nimiž by bylo možné uzavírat obchodní transakce a tak se živit.
Když chce někdo z podnikatelů oslovit veřejnost, musí vesměs vsadit na nějakou reklamu. Ta je nejednou tím jediným způsobem, jak obeznámit s určitou nabídkou ty, jimž je tato určena a jimž by bez náležité propagace mohla tato uniknout.
A pro jakou reklamu se rozhodnout? Která s největší pravděpodobností zabere a přinese své plody? To je pochopitelně různé, nelze paušalizovat.
Skutečností ale je, že nejeden z typů reklamy není tím, na co by se dalo vsadit. Je stále více lidí, kteří se naučili ignorovat různé billboardy a podobné ‚výkřiky do tmy‘, je stále více těch, kdo ignorují drahé televizní reklamy a reklamní bloky využívají k tomu, aby se od televizoru vzdálili, čímž se taková reklama stává nefunkční.
Ovšem to rozhodně neplatí pro PR články. Ty zabírají – samozřejmě v případě, že jsou kvalitní – spolehlivě, ty plní účel, kvůli němuž vznikají. A proto se na ně nejednou sází.
Kvalitní propagační články se poznají především podle toho, že se na první pohled nepoznají. Tedy nejde o něco, co je do očí bijící reklamou. Dokonalé PR články vypadají jako naprosto běžný redakční obsah webů, a tím se těší zájmu návštěvníků webů, na nichž jsou umístěny. Lidé je čtou a tím jsou ovlivňováni, aniž by to v nich zanechalo pachuť z toho, že jde jen o reklamu. A když se takové články nacházejí na kvalitních webech a jsou navíc spojeny i s linkbuildingem, prokážou skvělé služby všem, kdo se potřebují prosadit.